Takarékos autó kell? Ezek közül választhatsz!
Miközben sokan bőszen kalkulálnak, osztanak-szoroznak, napelemet tesznek fel, applikációt vagy fali töltőt telepítenek, te nem vágysz másra, csak egy régimódi, benzinkúton tankolható új autóra, ami tekergő kábelek dugdosása nélkül is keveset fogyaszt? Van még ilyen, dízelek és hagyományos vagy hibrid benzinesek is várnak. A gyári adatok szerint mindegyik 5,0 liter alatt fogyaszt, a hatás kedvéért fordított sorrendet állítottam fel.
4,9 l/100 km

Nem hagyja cserben a minik rajongóit a mindenféle igényt kiszolgáló Hyundai. Az i10 a maga 6 049 000 forintos alapárával olcsónak számít a piacon, 1,0 literes, háromhengeres szívó benzinmotorja 63 lóerővel és 93 Nm nyomatékkal meg takarékosnak, ráadásul nincs benne semmi trükk, még lágy hibrid rendszert sem kapott. Akinek ennél nagyobb autóra van szüksége, kénytelen lesz dízelt venni, és kétszer annyit fizetni a kompakt méretű, 115 lóerős Ford Focus 1.5 EcoBlue-ért (11 970 000 Ft) vagy a 130 lóerős Peugeot 308 1.5 BlueHDi-ért (11 030 000 Ft).
4,8 l/100 km

Megint a minivel kezdem, a Toyota 6 330 000 forintos kedvezményes áron kínálja az Aygo X-et az 1,0 literes, háromhengeres, 72 lóerős szívómotorral és az ötfokozatú kézi váltóval. A komolyabban vehető, méretben és teljesítményben is rálicitáló kompaktok itt szintén dízelek, mindkettő a Volkswagen konszern régi sikereit idéző típus: az Audi A3 Sportback 35 TDI a hétfokozatú S tronic váltóval 14 512 120, a Cupra Leon ugyanazzal a 150 lóerős, 2,0 literes dízellel és ott DSG-nek nevezett duplakuplungos váltóval 15 129 340 forinttól konfigurálható.
4,7 l/100 km

Ilyen alacsony átlagot szívó benzines önállóan a WLTP ciklus szerint sem tud produkálni. A Nissan Juke és a Toyota C-HR egyformán a kis szabadidő-autók kategóriájában indulnak, a két japán azonban teljesen eltérő felfogású hibrid rendszert használ. Nem szeretnék pálcát törni a Renault-tól származó technika felett, de a teszt során a Juke-kal nem sikerült megközelíteni ezt az értéket, miközben a Toyotával ez nem probléma. Mindkét crossovert kedvezménnyel hirdetik, a 143 lóerős Nissant 12 090 000, a 140 lóerős Toyotát 11 590 000 forinttól lehet személyre szabni.
4,5 l/100 km

Ismét három különböző hibridhajtás versenyez, közülük a Honda rendszere tudja a legjobb valós fogyasztást garantálni. A Jazz 1.5 e:HEV közelebb áll egy elektromos autóhoz, mint egy benzineshez, 122 lóerős rendszerteljesítménye is megegyezik a villanymotoréval. A 11 489 000 forintos alapár magasnak tűnik, de a Lexus LBX sem adja olcsón a Toyota tudását, a szintén 1,5-ös benzinmotorra épülő rendszer 136 lóerős, a villanymotor 94 lóerővel képes önállóan mozgatni a crossovert. A Peugeot 208 1.2 Hybrid e-DCT6 háromhengeres, 1,2-es benzinese a 29 lóerős villanymotorral együtt is csak 110 lóerővel hajt, igaz kedvezményes áron már 9 380 000 forinttól elérhető.
4,4 l/100 km

A Suzuki Swift a kakkukktojás, hiszen hiába került lágy hibrid technológia a 84 lóerős, 1,2-es, háromhengeres szívó benzinesbe, egy tonna alatti tömegének nagyobb szerepe van a valóságban is megközelíthető érték elérésében. 6,4 milliós ára is azt sugallja, hogy itt nem drága technológiával oldották meg a takarékosság kérdését. A 4,4-es átlag két másik hibrid modellje már teljes értékű rendszert kap, a 129 lóerős Kia Niro 1.6 GDI Hybrid (11 249 000 Ft) és a 140 lóerős Toyota Corolla 1.8 Hybrid (11 815 000 Ft) családi használatra is beválik, igaz, majdnem dupla áron kapható.
4,3 l/100 km

A slágercikknek számító Clióban a Juke-nál sokkal takarékosabban működik az E-Tech Hybrid nevű, 143 lóerős rendszer, ami a két autó közötti formai eltérések mellett a 74 kilós különbségnek is köszönhető. A 8 699 000 forinttól elvihető kisautó még a nemzetközi bemutatón is hozta ezt a baráti fogyasztást! Akinek jobban tetszik a Mitsubishi logója, Colt néven is megveheti ugyanezt. A lágy hibrid BMW 120d 163 lóerős rendszerteljesítménnyel és 20 lóerős villanymotorral 15 519 000 Ft-tól kapható. Szimpatikus választás, igaz, a teszt során nem volt ennyire takarékos...
3,8 l/100 km

Lehet, hogy a dobogó legfelső fokán két autó szerepel, a Colthoz hasonlóan a Mazda 2 is emblémacserével született, valójában nem más, mint egy Toyota Yaris. A 92 lóerős, 1,5-ös benzinmotor és a 80 lóerős villanymotor erejét kombináló, 116 lóerős rendszer mind a két autóban ugyanolyan hatékony, ami szoros összefüggésben van a japánok tapasztalatával, meg persze az 1015 kilós üres tömeggel. A Mazdától 8 928 000, a Toyotától 8 995 000 forinttal a zsebben lehet megkapni. Yarisból létezik 130 lóerős kivitel is könnyen elérhető 4,2 literes átlagfogyasztással.
