Valahány éve egy Parkoló Parádén egyszer odajött egy testesebb, szakállas férfi, kezet nyújtott, és azt mondta, köszi a műsorokat, rajtatok nőttem fel. - Rajtam aztán nem! mondtam kukorékolva a helyenként őszes arcszőrzetű, egyértelműen családapa korú ismeretlennek, de aztán röhögve kiszámoltuk, és matematikailag és egyedfejlődésileg is igaza volt.
Ezt a sztorit az alufelnik támogatták! Szóval az úgy volt, hogy a tavasz márciusi beköszönte óta nyári papucsokat kerestem az Ideára. Az mégsem járja, hogy a minden hájjal megkent, zamatos, robotváltós olasz hedonizmus megtestesítője kopott dísztárcsák mögé rejtett, rozsdás acélfelniken szelje az utakat a nyári kánikulában. Felcsaptam hát az internet legmélyebb fiatos bugyrait és könnyűfém kerekek után kezdtem kutatni.
Pontosan tudom, hogy a téma praktikusan végtelen, ezért azt tervezem, hogy érkezik még több rész is, szóval ne idegeskedj, ha esetleg ezúttal kimaradt a kedvenced. Bemelegítésnek ezúttal a német autóipar legnagyszerűbb időszakából, vagyis a nyolcvanas és a kilencvenes évekből származó utcai autókból válogattam.
Mivel a felismerős kvízekből sosem elég, itt egy másik is, ahol olyan autókat kell felismerned, amik népszerűek voltak a hatvanas években Magyarországon.
Nyakamon liheg az esztergomi Swift, ahogy lefordulok a kalászi felüljáróról a 11-esre. Csak a két pislákoló fényszóróját látom a középső tükörben, mert a külsőkben a hátsó sárvédők teljesen kitakarják már, annyira közel jön és sötét is van. Aznap ez már a sokadik versenyző, alig egy órával korábban a délceg scenices küzdött a helyemért a belsőben. Hiába mentem már többel a megengedettnél, neki az a plusz pár méter kellett volna, hogy előrébb legyen. Előttem is mennek, a külsőben lassabbak és különben sem mehetek ott, mert a besüllyedt csatornafedeleken egyszerűen lehasalna a Vantage.
Bence alapanyagul szolgáló cikkét itt találod.
Ha pedig a filmes autókról szóló kvízt keresed, kattints ide!
Székesfehérvár, panelkonyha, múlt hétvége. Konyhaszéken kuporgok, Máté vehemenciája töretlen, csak most a pedál helyett egy kiló tésztát igyekszik lerugdosni a torkunkon sarokkal. Jogos önvédelem, mégiscsak mi támadtunk rá saját otthonában: Ricsi videót csinál, Elvisz fotókat, én csak csodálni jöttem, meg majd írni egy cikket az irigységről. De előbb cigi és kávé az erkélyen, ezek nélkül Elvisz működésképtelen.
Sokak szerint veszélyes ötlet egy Mini vásárlása. A legtöbb vélemény a jó szerelő-ügyfél viszonyt és az állandóan vastag pénztárca fontosságát hangsúlyozza. Viszont szeretek veszélyesen élni, ezért tetéztem a bajt azzal is, hogy csaknem egymillió forintért vettem egyet, közel 350 ezer kilométerrel, ráadásul az elmúlt két évet egy garázsban állva töltötte. A recept szerint katasztrófát, könnyeket és átható fájdalmat kellett volna kapnom, de nem így lett. Csak egy kicsit.
Sokan nem tudják, de Midnight Clubnak nem a Rockstar Games, hanem az Angel Studios volt a fejlesztője (később Rockstar San Diego), kitalálója. Ez az a cég, akik a Midtown Madnesst is fejlesztették. Ezt tarjták az első, teljesen nyitott világú, élő városi forgalmat szimuláló versenyzős sandbox játéknak. Vagyis a cégnek már volt tapasztalata az ilyen játékok terén, amikor elkezdték fejleszteni a Midnight Clubot.
Bence filmes autós cikket semmiképp ne hagyd ki. Itt találod.
Ha pedig nem volt elég a kvízekből, ezzel itt alább például olthatod a szomjad. Katt ide!
Éppen négy éve tart már közös utunk ezzel a fekete 320i-vel. Úgy kezdődött, hogy akartam valami napi járós autót, amit tesztautó-hiányos hetekben szívesen nyúzok majd, és mivel nem kell minden egyes nap mennie, bevállalhattam olyat, ami félig projektnek is tekinthető. Úgyhogy vettem egy olyan E46-ot, ami még az E36-omnál is több foglalkozást igényelt és igényel még mindig. Nyilván nem erre számítottam, de ha már elindultunk, végigcsináljuk együtt.
Gyere el május 4-én a Parkoló Parádéra, ahol élőben is megnézheted ezt a kalandos életű, aranyos sárga Peugeot-t! Meg persze sok mást is. Gyere, jó lesz!
2024 novembere. Beugrott hozzám Ede a kerekeken guruló M&M's-es zacskóval – a mozgó emojival, a fehér papucsokon pattogó kis francia bogyóval, vagyis a Peugeot 205-tel, aminek már akkor is minden porcikája azt kiabálta lelkesen a világba: „én bizony készen állok!”. És nem véletlenül vigyorgott Ede sem: neki kellett lepasszírozni a Pözsit Marokkóba pár vágókép kedvéért még a futam előtt, a készülő szupertitkos Bamako-filmhez. Utána Kamillióék vették át a kulcsait, akik úgy szelték át vele a sivatagot, mintha csak az Etele térről kanyarodtak volna le tankolni Dakhlába, onnan pedig Villám Géza, a szavannák Sennája, a pampák Pán Pétere vezette egészen Gambiáig – és a kis Pözsi kalandjai valójában csak itt kezdődtek.
Ha kicsit köhécselve is, de lassan beindult a tavasz, virágot bontottak a növények. A nagy táblákban termelt haszonnövények ilyenkor igen jó háttérként tudnak szerepelni egy-egy autófotózásnál, de vajon melyiket mikor érdemes keresni?
A világ nagy autógyártóinak termékeit már a szeme sarkából is könnyen felismeri az ember, de az autóipar történelme során rengeteg olyan márka is született, amik vagy eleve nem vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek. Mai kvízünkben ezek közül választottunk ki tízet: hány emblémáját tudod felismerni közülük?
Néhány emblémáról kitakartuk a gyártó nevét, elvégre úgy túl egyszerű lenne :)
Karottával ketten megyünk, de két teljesen más programon veszünk részt: őt a BYD csapat viszi, én pedig a Chery meghívásából megyek, és ha minden igaz, részt veszek egy aláíró ceremónián is, ahol kiderül, ki lesz a Chery márka magyarországi importőre.
A kvízhez tartozó, a 80-as évek népszerű autóit bemutató cikket ITT találod. A 60-as évekről összeállított anyagért kattints IDE, a 70-es évekről szólóhoz pedig IDE.
Ha lemaradtál a korábbi kvízekről, akkor itt a 60-as évek autóiról szóló tippelős: