június 20., 17:01 Módosítva: 2025.06.22 07:07
0 hozzászólás
Úgy fest, 2025-ben a Google használata sem megy.
Szólj hozzá!
június 13., 17:30 Módosítva: 2025.06.14 13:21
0 hozzászólás
Egyszer te is fogsz rollert bérelni, venni, nem baj, ha tudod ezt.
Szólj hozzá!
június 7., 11:05 Módosítva: 2025.06.10 08:27
0 hozzászólás
Szólj hozzá!
június 4., 20:32 Módosítva: 2025.06.12 11:54
16 hozzászólás

Valahány éve egy Parkoló Parádén egyszer odajött egy testesebb, szakállas férfi, kezet nyújtott, és azt mondta, köszi a műsorokat, rajtatok nőttem fel. - Rajtam aztán nem! mondtam kukorékolva a helyenként őszes arcszőrzetű, egyértelműen családapa korú ismeretlennek, de aztán röhögve kiszámoltuk, és matematikailag és egyedfejlődésileg is igaza volt.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
június 4., 16:17 Módosítva: 2025.06.08 13:41
7 hozzászólás
Az autóbuzéria alattomos szenvedélybetegség. Elég egyszer teret engedni a vágyaknak és az egész életedet leuralják a fospisztolyok. Az sem alaptalan, hogy a hobbiautózás olyan, mint az alkoholfüggőség. Időszakosan le lehet tenni, de a visszaesési mutató igen magas. Nevessetek sírva az én nyomoromon.

Ezt a sztorit az alufelnik támogatták! Szóval az úgy volt, hogy a tavasz márciusi beköszönte óta nyári papucsokat kerestem az Ideára. Az mégsem járja, hogy a minden hájjal megkent, zamatos, robotváltós olasz hedonizmus megtestesítője kopott dísztárcsák mögé rejtett, rozsdás acélfelniken szelje az utakat a nyári kánikulában. Felcsaptam hát az internet legmélyebb fiatos bugyrait és könnyűfém kerekek után kezdtem kutatni. 

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 25., 10:11 Módosítva: 2025.05.29 12:56
1 hozzászólás
A német autóiparért nem nehéz rajongani: annyi csodálatos, lenyűgözően kitalált és baromi érdekes típust gyártottak az elmúlt bő száz évben, hogy felsorolni is nehéz lenne. Biztos, hogy még az olyan autórajongók képzeletbeli álomgarázsában is lakik legalább egy német autó, aki amúgy teljesen más nép termékeiért van oda. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy itt az ideje egy olyan kvíznek, ami csak ezekről szól. A feladat szokás szerint egyszerű, mint a faék: mutatok egy képet, neked pedig meg kell tippelned, hogy mit látsz rajta. Hajrá!

Pontosan tudom, hogy a téma praktikusan végtelen, ezért azt tervezem, hogy érkezik még több rész is, szóval ne idegeskedj, ha esetleg ezúttal kimaradt a kedvenced. Bemelegítésnek ezúttal a német autóipar legnagyszerűbb időszakából, vagyis a nyolcvanas és a kilencvenes évekből származó utcai autókból válogattam.

Mivel a felismerős kvízekből sosem elég, itt egy másik is, ahol olyan autókat kell felismerned, amik népszerűek voltak a hatvanas években Magyarországon.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 24., 08:27 Módosítva: 2025.05.25 14:57
0 hozzászólás
Akkor azt éreztük 150 lóerő a világ összes ereje.
Szólj hozzá!
május 16., 17:35 Módosítva: 2025.05.18 16:55
0 hozzászólás
Az NKH-nak a jogerős bírósági ítéletet is sikerült figyelmen kívül hagyni.
Szólj hozzá!
május 15., 06:02 Módosítva: 2025.05.17 06:15
20 hozzászólás
Lihegve kapar utánam a Transit, a húzott tédéi Golf sóhajtásait is a tarkómon érzem, a Swift meg már az életéért küzd, de ha egy felhő méretű fehér füstbe kerül neki, akkor is megelőz.

Nyakamon liheg az esztergomi Swift, ahogy lefordulok a kalászi felüljáróról a 11-esre. Csak a két pislákoló fényszóróját látom a középső tükörben, mert a külsőkben a hátsó sárvédők teljesen kitakarják már, annyira közel jön és sötét is van. Aznap ez már a sokadik versenyző, alig egy órával korábban a délceg scenices küzdött a helyemért a belsőben. Hiába mentem már többel a megengedettnél, neki az a plusz pár méter kellett volna, hogy előrébb legyen. Előttem is mennek, a külsőben lassabbak és különben sem mehetek ott, mert a besüllyedt csatornafedeleken egyszerűen lehasalna a Vantage. 

 

20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 11., 17:03 Módosítva: 2025.05.16 05:53
0 hozzászólás
0-100 km/h 4.2 sec, és még kanyarodik is.
Szólj hozzá!
május 11., 16:03 Módosítva: 2025.05.16 11:25
2 hozzászólás
Legutóbb Balogh Bence kollégám készített egy pompás anyagot a magyar filmek ikonikus járműveiről. Annyira benne volt a kezében a lendület, hogy kevéssel utána megcsinálta a magyar sorozatok érdekes autóiról szóló cikket is. Ezen a ponton már mindenki tudja, hogy mindez mit jelent: én következtem. Szóval akkor ahogy lenni szokott, itt a vonatkozó kvíz, Bence cikke alapján. Az előző, filmes kvízhez hasonlóan ez is kissé eltér a megszokottól: ezúttal mutatok egy autót, neked pedig azt kell megtippelned, hogy melyik sorozatban szerepelt. Hajrá!

Bence alapanyagul szolgáló cikkét itt találod.

Ha pedig a filmes autókról szóló kvízt keresed, kattints ide!

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 11., 11:44 Módosítva: 2025.05.19 06:16
2 hozzászólás
Kalocsai reptér, 2024. Az anyósülésben kuporgok, Máté úgy rugdossa mellettem a kuplungot, mintha a Nyolcasban moshpitelne vakrészeg pankok között, a lyukas padlólemezen befröcsöl a sóder, driftelünk. Nem verseny, csak szórakozás, Bács-Kiskun most egy kicsit prefektúra, ahol kinyúlt pólós srácok keresztben verik a kormányszöget a gyenge horpadt szarjaik koporsójába.

Székesfehérvár, panelkonyha, múlt hétvége. Konyhaszéken kuporgok, Máté vehemenciája töretlen, csak most a pedál helyett egy kiló tésztát igyekszik lerugdosni a torkunkon sarokkal. Jogos önvédelem, mégiscsak mi támadtunk rá saját otthonában: Ricsi videót csinál, Elvisz fotókat, én csak csodálni jöttem, meg majd írni egy cikket az irigységről. De előbb cigi és kávé az erkélyen, ezek nélkül Elvisz működésképtelen.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 7., 16:32 Módosítva: 2025.05.21 14:20
2 hozzászólás
Az első új Mini Cooper egy igazi brit autó. Egy marokkói rajzolta, a motorja brazil-egyesült államokbeli fejlesztés, az elektronika nagyrésze német, de a váltója angol! Vagyis ez annyira brit, mint London lakossága. Engem ez nem zavar, sőt, egyenesen imádom.

Sokak szerint veszélyes ötlet egy Mini vásárlása. A legtöbb vélemény a jó szerelő-ügyfél viszonyt és az állandóan vastag pénztárca fontosságát hangsúlyozza. Viszont szeretek veszélyesen élni, ezért tetéztem a bajt azzal is, hogy csaknem egymillió forintért vettem egyet, közel 350 ezer kilométerrel, ráadásul az elmúlt két évet egy garázsban állva töltötte. A recept szerint katasztrófát, könnyeket és átható fájdalmat kellett volna kapnom, de nem így lett. Csak egy kicsit.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 4., 12:56 Módosítva: 2025.05.07 12:10
0 hozzászólás
A Rockstar Games a kilencvenes, kétezres években még bontogatta szárnyait és nem csak a GTA szériára fókuszáltak kiadóként/fejlesztőként. Így születtek a Max Payne, a Manhunt, a Red Dead és a Midnight Club szériák. Az utóbbi első részére annyira felkészült a cég, hogy csak a borító elkészítése miatt lefoglalták egy estére a Times Square egy részét.

Sokan nem tudják, de Midnight Clubnak nem a Rockstar Games, hanem az Angel Studios volt a fejlesztője (később Rockstar San Diego), kitalálója. Ez az a cég, akik a Midtown Madnesst is fejlesztették. Ezt tarjták az első, teljesen nyitott világú, élő városi forgalmat szimuláló versenyzős sandbox játéknak. Vagyis a cégnek már volt tapasztalata az ilyen játékok terén, amikor elkezdték fejleszteni a Midnight Clubot.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
május 3., 15:35 Módosítva: 2025.05.07 12:10
3 hozzászólás
A filmipar megszámlálhatatlan mennyiségű nagyszerű alkotást termelt ki az elmúlt bő száz évben, ami törvényszerűen hozza magával, hogy filmes kellékekből is lesz temérdek, ami időközben popkulturális ikonná lépett elő. Utóbbi különösen igaz az autókra, amik gyakran központi – és látványos – elemei a filmeknek. Ezúttal azonban nem a pénztől és csillogástól roskadozó Hollywood drága cuccairól lesz szó. Balogh Bence kollégám összeszedte a magyar filmek legmenőbb autóit, én meg kaptam az alkalmon, hogy kifaragjak belőle egy felismerős kvízt. A feladatban ezúttal lesz egy csavar: a képen látsz majd egy autót, és azt kell kitalálnod, hogy melyik magyar filmben szerepelt. Hajrá!

Bence filmes autós cikket semmiképp ne hagyd ki. Itt találod.

Ha pedig nem volt elég a kvízekből, ezzel itt alább például olthatod a szomjad. Katt ide!

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 3., 13:41 Módosítva: 2025.05.07 06:13
2 hozzászólás
Autókereskedőnek lenni jó, mert sosem kell bosszankodni.
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 2., 15:27 Módosítva: 2025.05.13 13:46
2 hozzászólás
Lassan nincs olyan egysége az autómnak, amivel ne kellett volna foglalkoznom valamilyen oknál fogva. Öreg BMW sok melóval, így nőtt a szívemhez.

Éppen négy éve tart már közös utunk ezzel a fekete 320i-vel. Úgy kezdődött, hogy akartam valami napi járós autót, amit tesztautó-hiányos hetekben szívesen nyúzok majd, és mivel nem kell minden egyes nap mennie, bevállalhattam olyat, ami félig projektnek is tekinthető. Úgyhogy vettem egy olyan E46-ot, ami még az E36-omnál is több foglalkozást igényelt és igényel még mindig. Nyilván nem erre számítottam, de ha már elindultunk, végigcsináljuk együtt.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
május 1., 06:31 Módosítva: 2025.05.06 06:23
1 hozzászólás
„Haza kéne hozni a sárga Peugeot 205-t Marokkóból!” – olvasom a posztot a Budapest-Bamako hivatalos csoportjában. Még vissza sem pattant szememről a képernyőfény, máris kattant valami az agyamban, mint amikor egy mágnesre ráhajítasz egy rozsdás csavart: TAKK! Ennyi kellett. Egy másodperc, egy vérnyomás-emelkedésnyi idő, és eldőlt: én elhozom a Pözsit, és a fuvar minden kilométerét felfűzöm életem egyik legjobb utazására. Elmesélem, aztán próbáld ki te is!
 

Gyere el május 4-én a Parkoló Parádéra, ahol élőben is megnézheted ezt a kalandos életű, aranyos sárga Peugeot-t! Meg persze sok mást is. Gyere, jó lesz!

A következő PP-ről minden infót megtalálsz IDE kattintva!


2024 novembere. Beugrott hozzám Ede a kerekeken guruló M&M's-es zacskóval – a mozgó emojival, a fehér papucsokon pattogó kis francia bogyóval, vagyis a Peugeot 205-tel, aminek már akkor is minden porcikája azt kiabálta lelkesen a világba: „én bizony készen állok!”. És nem véletlenül vigyorgott Ede sem: neki kellett lepasszírozni a Pözsit Marokkóba pár vágókép kedvéért még a futam előtt, a készülő szupertitkos Bamako-filmhez. Utána Kamillióék vették át a kulcsait, akik úgy szelték át vele a sivatagot, mintha csak az Etele térről kanyarodtak volna le tankolni Dakhlába, onnan pedig Villám Géza, a szavannák Sennája, a pampák Pán Pétere vezette egészen Gambiáig – és a kis Pözsi kalandjai valójában csak itt kezdődtek.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
április 26., 12:53 Módosítva: 2025.04.29 12:12
0 hozzászólás

Ha kicsit köhécselve is, de lassan beindult a tavasz, virágot bontottak a növények. A nagy táblákban termelt haszonnövények ilyenkor igen jó háttérként tudnak szerepelni egy-egy autófotózásnál, de vajon melyiket mikor érdemes keresni?

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
április 25., 17:07 Módosítva: 2025.05.04 23:04
1 hozzászólás
Azért a szívó V8 még mindig jó.
1 hozzászólás
április 25., 15:47 Módosítva: 2025.04.29 12:12
0 hozzászólás

A világ nagy autógyártóinak termékeit már a szeme sarkából is könnyen felismeri az ember, de az autóipar történelme során rengeteg olyan márka is született, amik vagy eleve nem  vívtak ki maguknak globális ismertséget, vagy az idők során feledésbe merültek. Mai kvízünkben ezek közül választottunk ki tízet: hány emblémáját tudod felismerni közülük?

Néhány emblémáról kitakartuk a gyártó nevét, elvégre úgy túl egyszerű lenne :) 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
április 22., 10:42 Módosítva: 2025.04.25 13:34
0 hozzászólás
28-30 millió lakos, 6300 négyzetkilométer, 508 metróállomás és nagyon magas fokú autós elektrifikáltság, közel 2 millió regisztrált tölthető autóval – számokban ez Shnaghai. Mi pedig a világ egyik legnagyobb autóipari rendezvényére, a Shanghai Auto Show-ra tartunk, de egy hét alatt nem csak a kiállítást nézzük majd meg.

Karottával ketten megyünk, de két teljesen más programon veszünk részt: őt a BYD csapat viszi, én pedig a Chery meghívásából megyek, és ha minden igaz, részt veszek egy aláíró ceremónián is, ahol kiderül, ki lesz a Chery márka magyarországi importőre.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
április 21., 14:33 Módosítva: 2025.04.27 13:11
0 hozzászólás
Már a szék élére csúszva vártam, hogy Balogh Bence kollégám készre reszelje a Magyarország népszerű autóit bemutató, nagyszerű nosztalgikus sorozatának következő epizódját. Most érkezett el az idő, elkészült a legfrissebb rész, ahol ezúttal – a 60-as és 70-es évek után – azok az autók vannak terítéken, amik a 80-as években népszerűek voltak Magyarországon. Evidens, hogy ez rám is terhet rótt: elkészítettem a Bence cikkéhez tartozó kvízt. Az eddigieket imádtátok, úgyhogy a feladatot már úgyis ismeritek. Tudjátok: lesz egy kép, ami alapján meg kell tippelnetek, hogy milyen autót láttok pontosan. Hajrá!

A kvízhez tartozó, a 80-as évek népszerű autóit bemutató cikket ITT találod. A 60-as évekről összeállított anyagért kattints IDE, a 70-es évekről szólóhoz pedig IDE.

Ha lemaradtál a korábbi kvízekről, akkor itt a 60-as évek autóiról szóló tippelős:

A 70-es évek autóival kapcsolatban pedig itt bizonyíthatsz:

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
április 18., 17:03 Módosítva: 2025.05.21 12:03
0 hozzászólás
Lehetett volna sokkal olcsóbb is.
Szólj hozzá!
április 11., 17:03 Módosítva: 2025.05.13 15:52
4 hozzászólás
4 hozzászólás